- 2022-11-23
- By admin
- 213
- Strony internetowe
Dlaczego warto mieć stronę internetową? Top 11 powodów

Dlaczego warto mieć własną stronę internetową? 11 najważniejszych powodów
Co robisz, kiedy szukasz fryzjera, restauracji, mechanika czy konkretnego sklepu? Otwierasz przeglądarkę i wpisujesz szukaną frazę w Google. Dokładnie tak samo działają Twoi potencjalni klienci. Według danych CBOS 77% dorosłych Polaków regularnie korzysta z internetu. W grupie wiekowej 18-34 lata jest to… aż 100%. Chociażby z tego powodu warto mieć stronę internetową, dzięki której dotrzesz do grona nowych klientów, poprawisz wiarygodność marki i zwiększysz sprzedaż. Poznaj 11 najważniejszych korzyści z posiadania własnej strony WWW!
1. Dotrzesz do wielu nowych klientów, nawet na całym świecie
Witrynę można otworzyć wszędzie tam, gdzie jest dostęp do internetu. A to oznacza niemal nieskończone możliwości sprzedażowe! Lokalizacja już Cię nie ogranicza, możesz rozwijać się nawet w całej Polsce, a także na zagranicznych rynkach.
A to oznacza setki, tysiące, miliony potencjalnych klientów. Własna strona internetowa to najlepszy (i czasami jedyny) sposób, by do nich dotrzeć. Każde wejście na Twoją stronę to szansa na kontakt, zakup czy wypełnienie formularza. Warto znaleźć się w internecie, prawda?
2. Zaprezentujesz swoją ofertę online
Według raportu IGE „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021” aż 84% internautów robi w sieci zakupy. Mając własną stronę WWW, łatwo i skutecznie zaprezentujesz potencjalnym klientom swoje usługi lub produkty. Jeśli Twoja witryna internetowa będzie skuteczna (m.in. stworzona zgodnie z nowoczesnymi zasadami UX), zainteresowane osoby w kilka chwil kupią coś w Twoim sklepie lub umówią się na realizację usługi.
Dobrze zaprojektowana strona da im również szansę, by dokładnie zapoznać się z ofertą, a dzięki temu podjąć decyzję. Nie masz strony? Potencjalni klienci najpewniej poszukają informacji u konkurencji i tam zrobią zakupy.
3. Zadbasz o wizerunek i wiarygodność marki
Po co strona internetowa, skoro masz grono zaufanych klientów i ugruntowaną pozycję na rynku? Chociażby po to, żeby pokazać to innym i zabezpieczyć się na przyszłość! Nie ma sensu opierać biznesu tylko na niewielkiej grupie klientów, szczególnie w obecnych czasach.
Jeśli firma nie ma strony WWW, wielu osobom wydaje się niewiarygodna i po prostu podejrzana… Czyżby coś ukrywała? Boi się negatywnych komentarzy? A może w ogóle nie istnieje? Posiadanie strony internetowej znacznie zwiększa wiarygodność i korzystnie wpływa na wizerunek marki. A jeśli masz zaufanych klientów, poproś ich po prostu o opinie do umieszczenia na stronie!
4. Zyskasz możliwość prowadzenia nowych działań marketingowych
Reklama w internecie ma prawdziwą moc! To możliwość dotarcia do kolejnych klientów z całej Polski (a nawet świata). Nawet jeśli zdobędziesz ruch, musisz jednak skierować go w konkretne miejsce: właśnie na Twoją stronę internetową. Niektóre działania są całkowicie bezpłatne, inne wymagają funduszy (często niższych niż reklama offline). Strona internetowa pozwoli Ci skorzystać z takich opcji jak:
- SEO: pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce, a dzięki temu uzyskanie tysięcy nowych użytkowników,
- Google Ads: reklamy, które pokazują się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych i kierują bezpośrednio na wybraną przez Ciebie stronę,
- social media marketing: reklamy wyświetlane na Facebooku, Instagramie itp. idealnie dopasowane do wybranej grupy docelowej,
- e-mail marketing: na swojej stronie możesz zostawić formularz z zapisem do newslettera, a później regularnie przesyłać informacje o swojej ofercie,
- remarketing: reklama skierowana bezpośrednio do osób, które odwiedziły wcześniej stronę Twojej firmy i wciąż zastanawiają się nad zakupem produktu lub usługi.
5. Ułatwisz obecnym i nowym klientom kontakt
Dlaczego warto mieć stronę WWW? Na dobrze wykonanej stronie klienci z łatwością znajdą niezbędne dane, np. numer telefonu, adres mailowy czy adres. Dodatkowo możesz postawić na inne formy kontaktu, np. czat czy formularz kontaktowy. Kolejną opcją jest również umieszczenie mapy z trasą (jeśli masz biuro stacjonarne lub dostępne placówki). Im klient szybciej znajdzie interesujące go informacje, tym większa szansa, że się odezwie!
6. Oszczędzisz czas dzięki automatyzacji
Wysyłka maili, rejestracja wizyt, zakupy, płatności, odpowiedzi w FAQ… To tylko niektóre działania, które możesz zautomatyzować na swojej stronie internetowej. Dzięki temu oszczędzisz masę czasu, a klienci np. szybciej uzyskają odpowiedź.
7. Lepiej poznasz grupę docelową dzięki statystykom strony WWW
Po co strona WWW, skoro wiesz tyle o swoich klientach? Dobra strona internetowa pozwala na analizę statystyk dzięki zintegrowanym narzędziom, np. Google Analytics. Uzyskasz więc dane na temat użytkowników Twojej witryny. Dowiesz się, ile czasu spędzają na stronie, które artykuły najchętniej czytają, skąd do Ciebie trafili, z jakiego urządzenia korzystają (w tym marka telefonu), skąd wchodzą na stronę itp. To niezwykle cenne informacje, które trudno zdobyć w jakikolwiek inny sposób. Dzięki nim znacznie łatwiej i skuteczniej dopasujesz kolejne komunikaty!
8. Zapewnisz klientom dostęp do oferty bez przerwy
Strona internetowa jest dostępna 24 godziny na dobę przez cały rok. Dzięki temu potencjalni klienci mogą poczytać o Twoich produktach i usługach w dowolnym momencie, a często także po prostu zrobić zakupy czy umówić się na wykonanie usługi. Nie musisz być fizycznie w firmowym biurze, żeby ich obsłużyć!
9. Wyróżnisz się na tle konkurencji
Posiadanie własnej strony internetowej jest coraz popularniejsze, jednak wciąż nie każda firma ma stronę WWW. Bądź o krok przed innymi przedstawicielami swojej branży i wykorzystaj potencjał reklamowy, który drzemie w internecie! To ostatni moment, by się wyróżnić. Tym bardziej że im dłużej strona istnieje, tym lepsze ma wyniki pozycjonowania (Google bierze pod uwagę m.in. wiek domeny).
10. Oszczędzisz pieniądze na reklamie
Billboardy, ulotki, klipy reklamowe… To wszystko kosztuje naprawdę sporo. A przy tym wcale nie trafiasz do idealnie dobranej grupy docelowej, więc po prostu przepalasz budżet! Dzięki doskonale zoptymalizowanej stronie internetowej docierasz do klientów, którzy naprawdę są zainteresowani Twoją ofertą. Zyskujesz też setki nowych możliwości (bezpłatnych i płatnych). Stworzenie profesjonalnej strony internetowej to ponadto jednorazowy wydatek, a strona będzie dla Ciebie pracować przez następne lata i pozyskiwać dla Ciebie tysiące klientów.
11. Zyskasz doskonałą wizytówkę
Porządna strona internetowa pełni również funkcję informacyjną. Użytkownicy znajdą na niej nie tylko dane kontaktowe, ale też informacje o ofercie, cennik, opinie i referencje, dokładne dane (np. NIP i REGON), zdjęcia i wiele więcej. To wszystko w jednym miejscu i bez angażowania Twojego czasu.
Dlaczego warto mieć stronę internetową? Już wiesz, prawda?
Już wiesz, dlaczego warto mieć stronę internetową. Istnieje wiele powodów, dla których to prawdziwy must have. Dostęp do tysięcy potencjalnych klientów, wzrost zaufania do marki czy poprawa relacji z klientami to tylko niektóre z nich. Zadbaj o widoczność firmy w internecie i stwórz z nami swoją witrynę. Wykorzystaj potencjał swojego biznesu!
Źródła:
Copyright © 2022 DiWeb All rights reserved.